BESTÄLLNINGS- OCH KÖPEVILLKOR BRF PAMPAS

Här hittar du all information och alla villkor som gäller för vår webbutik byggportalen.flexra.se som hanteras av SEHED Tresson AB (556488–0630), nedan ”Leverantören” Om du har några frågor är du alltid välkommen skicka in din fråga via frågeformuläret på https://brfpampas.se/balkonger-fasader-fonster/fragor/.

HANDLA OCH BETALA

Beställ tillval till din balkong i vår webbutik

  1. Logga in med dina uppgifter som du fått skickat till dig fysiskt i brevlådan.
  2. Uppdatera vid behov dina person- och lägenhetsuppgifter under ”Mitt konto”.
  3. Välj tillval till din balkong.
  4. Klicka på ”Lägg i varukorg”.
  5. Produkterna placeras i din kundvagn högst upp till höger.
  6. Klicka på ”Visa varukorg” när samtliga produkter är placerade i kundvagnen.
  7. Kontrollera att din kundvagn innehåller korrekt produkter och korrekt antal.
  8. Klicka därefter på “Fortsätt till kassan”.
  9. Kontrollera och komplettera eventuellt dina kontaktuppgifter.
  10. Godkänn beställningsvillkor.
  11. Skicka beställning.
  12. Om beställningen avser inglasning av balkong måste ett balkonginglasningsavtal tecknas mellan bostadsrättsinnehavaren och Brf Pampas. En förutsättning för att Leverantören ska påbörja arbete med tillvalsbeställningen är att ett sådant balkonginglasningsavtal är tecknat senast vid dag för sista möjliga datum att göra tillvalsbeställningar till din balkong. För det fall sådant balkonginglasningsavtal inte är tecknat vid nämnda tidpunkt kan beställningen komma att annulleras. Sista beställningsdatum framgår av information på startsidan när du loggat in på webbutiken byggportalen.flexra.se/brf-pampas. Kontakta Förvaltningen för Brf Pampas vid frågor.
Moms

Alla våra priser anges inklusive moms.

Betalning

Detta är en bindande beställning som ska betalas via Klarna. En betalningsanmodan från Klarna kommer att skickas ut när montaget av beställda produkter är klart. Om betalning inte sker vid sådan betalningsanmodan kommer beställningen faktureras den som genom godkännande via Bank-ID genomfört beställningen. Vid sådan utebliven betalning vid betalningsanmodan från Klarna tillkommer en faktureringsavgift om 500 kronor.

Klarnas betalningsvillkor gäller för köpet, se nedan länkar till Klarnas betalningsvillkor. Dessa varierar beroende på vilket betalningsalternativ ni väljer.

Klarna Shoppingtjänst

Klarna Faktura – Få först. Betala sen.

Klarna – Direktbetalning/Autogiro

Klarna Kreditavtal

Kreditbedömning

Klarna kommer, innan du beviljas att betala via faktura eller delbetalning, göra en kreditbedömning av dig.

Försäljning till minderåriga

Vi ingår ej avtal med minderåriga (under 18 år).

LEVERANSINFORMATION

Leveranstider

När din beställning ska monteras och installeras kommuniceras det till dig direkt via Leverantören alternativt via den av Leverantören anlitade montören. Beroende på vilka produkter som du har beställt kan det komma att ske flera aviseringar och leveranser.

Vid frågor om leveranser, ställ gärna din fråga via frågeformuläret på https://brfpampas.se/balkonger-fasader-fonster/fragor/

ÅNGERRÄTT OCH REKLAMATIONER

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från dagen efter du beställer dina tillval. Leverantören kan påbörja arbetet med er beställning under ångerfristen, och har då rätt att ta skäligt betalt för det jobb som redan utförts om ni gör gällande er ångerrätt. När du godkänner Leverantörens köpevillkor vid beställning samtycker du till att Leverantören påbörjar fullgörandet av beställningen.

Ångerrätten gäller dock inte vid beställning av specialtillverkade produkter. Måttanpassad inglasning av balkong är ett exempel på ett sådant tillval som räknas som en specialtillverkad produkt varför det träffas av undantag för ångerrätten.

Du ångrar dig genom att fylla i en ångerblankett (ni finner blanketten via denna länk: https://www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/angerblankett-2021-konsumentverket.pdf  ) och skicka den med e-post till info@sehedtresson.se.

Reklamationer

Du har som kund tre (3) år efter avslutat arbete på dig att reklamera en vara/tjänst som du anser är felaktig. Reklamation ska ske inom skälig tid. Sker reklamation inom två (2) månader från det att felet upptäcktes ska felet alltid anses ha reklamerats inom skälig tid. Reklamation avseende arbete på byggnader eller andra fasta saker har du rätt att reklamera i 10 år efter avslutat arbete. Eventuella reklamationer ska ske skriftligen via frågeformuläret på https://brfpampas.se/balkonger-fasader-fonster/fragor/

ÖVRIG INFORMATION

Personuppgifter

SEHED Tresson AB, organisationsnummer 556488–0630 är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du som kund lämnar till SEHED Tresson AB.

SEHED Tresson AB, organisationsnummer 556488–0630 är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du som kund lämnar till SEHED Tresson AB.
Vill du läsa mer om hur Leverantören hanterar personuppgifter hittar ni vår personuppgiftspolicy på SEHED Tresson AB:s hemsida, https://sehedtresson.se/om-oss/tressons-personuppgiftspolicy/.

Solfilm

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Inglasning

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.